باری به هر جهت

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶ ق.ظ

توقع، پیامدِ اضافه‌کاری

پس از مدت‌های زیادی فکر کردن به این‌که چرا حال من با برخی رفتارها از سوی بعضی از آدم‌های اطرافم بد می‌شود، به این نتیجه رسیدم دلیل آن این است که در روابطم بیش از آن‌چه وظیفه‌ی من است، از خود مایه می‌گذارم. (تشخیص حدود این وظیفه در روابط قراردادی (روابطی که قرار نیست احساسی در آن‌ها وجود داشته باشد) سهل است اما در روابط عاطفی بسیار دشوار خواهد بود تعیین کردن حد و مرز این‌که تا کجا وظیفه‌ی من است و از آن‌جا به بعد اضافه‌کاری محسوب می‌شود (هرچند شاید بتوان در روابط دوستانه و عاطفی هم این‌طور در نظر گرفت که ما همان‌قدر که برای شخص مقابل به خود سختی داده‌ایم، انتظار همین رفتار را متقابلا از سمت او داریم).

این‌که تا این‌جا متوجه شدم که دلیل اذیت‌شدن‌هایم چیست جای خرسندی دارد، اما غصه آن‌جاست که این اضافه‌کاری‌های خارج از وظیفه، بخشی از شخصیت من شده و نمی‌توانم آن را کنار بگذارم!

در همین مدت کوتاه که با خود قرار گذاشته بودم که بیش از میزان لازم به کسی محبت و توجه نکنم، نتوانستم از پس این کار برآیم و قرار خودم با خودم را شکستم!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۳
مونا زارعی

آدم‌ها

توقع

نظرات  (۱)

توانایی، آن سوی کوه است.
اگر توانستی به جای محبت نکردن، به دنبال منبعی بگردی که بتوانی همچنان بامحبت و گرم باقی بمانی، یعنی رسیده ای به آن سوی کوه و آنجا هرچه هست، آرامش است و سکون و پایداری.
اما اگر بایستی و برگردی پایین، می شوی یک آدم موفق آداب دان تیز که حواس ش به رفتارش هست و گزک دست کسی نمی دهد و به قول معروف، رو نده!
می گویی نمی توانم برگردم به پایین، بلکه عادت کرده ای، نه اینکه شوق یک انسان با محبت را داشته ای. پس، خلاصه برمی گردی. و آن زمان، احتمالا نه از بلاگ خبری هست، و نه از دوستی صمیمی و نه گشایشی و نه لبخندی، اما یک انسان موفق آداب دان تیز که حواس ش به رفتارش هست و گزک دست کسی نمی دهد و به قول معروف، رو نده!
که حالم از این جور آدم ها بهم می خورد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی